sreda, 21. april 2010

2. PRENOVA POSLOVANJA

Prenova poslovnih procesov podjetij je ena izmed ključnih rešitev za težave, ki pestijo večino podjetij. Prenova pomeni analiziranje in spreminjanje celotnega poslovnega procesa, za kar morajo biti izpolnjeni nekateri pogoji. V prvi vrsti mora management podjetja zavreči neuporabna pravila in postopke, potrebno pa je opustiti tudi neprimerna sedanja organizacijska in izvedbena načela. Šele potem lahko pričnemo s ponovnim načrtovanjem organizacijske združbe.



Prenova poslovnih procesov zajema področja racionalizacije in standardizacije ter poenostavitve postopkov, uvajanje nujnih organizacijskih sprememb ter pogojev za uvedbo sodobnih konceptov skupinskega dela in sodobne informacijske tehnologije. Najprej moramo opredeliti cilje prenove, ki temeljijo na težnji po učinkovitosti in uspešnosti poslovanja oziroma delovanja prenovljenih procesov. Pri njihovem uresničevanju poskuša prenova poslovanja iskati optimum treh omejujočih, medsebojno odvisnih, vendar običajno nasprotujočih si, temeljnih ciljev oziroma kriterijev: čas, stroški in kakovost.

Veliko podjetji ugotavlja, da njihovo poslovanje ni dobro organizirano, naloge se izvajajo prepočasi, odjemalci niso zadovoljni … Analiza tovrstnih problemov pokaže, da je za to kriva tudi slaba organiziranost poslovnih procesov, zato mora vodstvo pogosto sprejeti najprej odločitev o prenovi le-teh, ki pa jo nadgradijo z ustrezno računalniško podporo. V tem primeru običajno ustavijo aktivnosti informatizacije poslovanja, dokler ne bodo natančneje opredelili, kako bodo prenovljeni poslovni procesi sploh potekali. V nekaterih podjetjih pridejo do tega spoznanja žal šele po sami informatizaciji poslovanja oziroma med trajanjem projekta. Tako se zadeve zapletejo, saj so podjetja običajno vložila že veliko sredstev in napora. Zato je nujno, da je pred informatizacijo potrebno izvesti prenovo poslovnih procesov. V praksi se oba projekta pogosto izvajata vzporedno (http://www.vizija.si/poslovna-informatika/clanki/prenova-in-informatizacija-poslovnih/).

Povsem drugačen je začetek projektov v podjetju, kjer ugotavljajo, da njihovo podjetje nima jasno začrtanih strateških usmeritev in iz njih izpeljane informacijske strategije. Tako se managerji odločijo, da bodo najprej opredelili strateške usmeritve podjetja in v njihovo uresničitev tesno vgradili tudi uporabo sodobne ITK. Takšen pristop zahteva izvedbo projekta strateškega načrtovanja, običajno za obdobje naslednjih 3-5 let (http://www.vizija.si/poslovna-informatika/clanki/prenova-in-informatizacija-poslovnih/).

Po navadi so podjetja relativno zadovoljna z obstoječim poslovnim procesom. Med vzroki za propad katerega od podjetji nikoli ne zasledimo slabega planiranja, poslovanja ali zastarele tehnologije pristopov. Prav mogoče je, da tega nikoli nihče ne bo navajal kot glavni razlog za slabo poslovanje. Po drugi strani pa je zelo pomembno, da do procesi podprti tudi z informacijsko tehnologijo. Projekti prenove poslovanja v slovenskih podjetjih največkrat obravnavajo področja prodaje in proizvodnje ter vse bolj elektronskega poslovanja. Velikokrat pa se pri obravnavi deluje bolj funkcijsko kot procesno (Krošl, 2006, str. 15 – 23).

Na tržišču je na voljo tudi več orodji, ki pomagajo pri sami prenovi in organizaciji poslovanja. Eno izmed bolj priljubljenih je tudi orodje podjetja Aris. Predstavitev dela si lahko ogledate v filmu.



Ni komentarjev:

Objavite komentar